11 Kasım 2014 Salı

11.11.** 😔 Bugün benim doğum günüm 1 yıl daha geçti ömrümden tek tesellim yanımda sevdiklerimin olması





Bugün benim doğum günüm

Ne zamandır yazmıyorum, yazamıyorum malumunuz.. Madem Google bile doğum günümü kutlamış; artık bu özel günün şerefine yazayım dedim.. Hem de tekrar yazmaya başlamak için güzel bir bahane oldu..
Yıllar önce tam da bugün dünyaya ilk gözlerimi açtığımda neler hissettiğimi bilmek isterdim aslında..Dünyaya ilk gözlerini açan bebeklerin hisleri var mıdır, akıllarından neler geçer çok da merak ediyorum.. Acaba "annemin karnında, izole bir ortamda ne güzel yaşayıp gidiyordum, bu dünya denilen yer de neresi böyle?" diye mi düşünürler, yoksa "Uff karanlık bir ortamda dokuz ay on gün beklemekten çok sıkılmıştım, nihayet ışığı gördüm" diye sevinirler mi? Belki bir gün bilim çok gelişir ve bu soruların yanıtını birileri verebilir.. Benim şu anda yaptığım sorgulamanın fantastik kurgudan pek de farkı yok.. İnsan beyni böyledir, kimi zaman imkansız sorulara yanıt bulma arayışına girişir; bir de bakmışsınız ki ortaya karışık bir mizah ve bir de fantastik kurgu çıkmış..
İnsan olmak belki de bu yüzden güzel...

Doğmak, büyümek, hep büyümek, büyümeye çabalamak gibi bir misyonumuz var hayatta.. "Belli bir yaşa geldik artık, yaşam kendi tekrarlarına başladı" diyemiyoruz.. Kaç yaşına gelirsek gelelim hep ilkler oluyor yaşamımızda.. Düşünsenize ilk nefesle başlıyor, ilk ağlama ile devam ediyor. Sonra ilk sözcükler, ilk adımlar, ilk okul, ilk ayrılık, ilk sinemaya gidiş, mesleğe ilk adım, ilk maaş, ilk terfi, ilk işten çıkış, ilk arayış, ilk sonlanış.. Ama bu döngünün sonu yok, yüz yaşımıza gelsek de hayatımızda hep ilkler olacak..

İnsan olmak belki de bu yüzden güzel...

Özel günleri pek sevmem.. Örneğin toplu ayin töreni gibi sevgililer gününde herkes birbirine zorlama da olsa çiçek alır, yeni yıllarda istemeye istemeye iş arkadaşımıza hediye vermek zorunda kalırız.. Hep söylerim, aslolan doğum günleridir, yıl dönümleridir.. Çünkü sevdiklerimizin doğum gününü kutlarken ve kulağa bir klişe gibi gelen "iyi ki doğdun!"
sözlerini söylerken aslında "Sen değerlisin, doğmasaydın yaşamımda eksik bir şeyler kalacaktı, kattığın değerler olmayacaktı" mesajını veririz..

İnsan olmak belki de bu yüzden güzel..

Her sene doğum günümü kimler kutlayacak heyecanına kapılırım.. Hele ki beklediğim birilerinden doğum günümü kutlamayan olursa üzüntüye kapılırım.. İnsan böylesi bir günde ister istemez biraz önemsenmek, biraz şımartılmak istiyor.. Öyle ya, dünyada var olduğumuz ilk günü kutsuyoruz doğum günlerinde.. Bugün mesela ilk tebriği en çok kullandığım kredi kartımdan aldım.. "İyi ki doğdun" demişler.. Hoş bu tebriğin arkasındaki mesajın "iyi ki doğdun ve iyi ki bizim kredi kartını kullanıyorsun, kullanmaya devam et!" olduğunu bilmeme rağmen yine de hoşlandım.. İnsan doğum günlerinde bilgisayar robotlarından gelen promosyon amaçlı mesajlardan bile hoşlanıyor.. Doğum günleri duygusal ve kırılgan günler çünkü..

İnsan olmak belki de bu yüzden güzel..

Ben de kendi kendime "iyi ki doğmuşum, her şeye rağmen hayat çok güzel!" diyorum ve kendime bir şarkı hediye ederek günün tadını çıkarmaya çalışıyorum

Posted via Blogaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder