4 Eylül 2014 Perşembe

Hayat Felsefem





25 Maddede Hayat Felsefem
İnsan doğar, yaşar ve ölür. Hayatı boyunca dış faktörlerin etkisi ile istediği insan olmak ve kendini tanımak yerine, başkalarının beğenisini ve takdirini kazanmak amacıyla yaşamaya başlar. Bir süre sonra gerçek benliğini unutur.
İnsan doğar, yaşar ve ölür. Hayatı boyunca dış faktörlerin etkisi ile istediği insan olmak ve kendini tanımak yerine, başkalarının beğenisini ve takdirini kazanmak amacıyla yaşamaya başlar. Bir süre sonra gerçek benliğini unutur. Sahte kimliği ile gerçek kimliğini karıştırır. Sonuçta, hayatında mutluluğu, maddi güce, mevkiye ve statüye rağmen bulamaz. İçindeki beni bulamamanın boşluğunu dolduramaz.
Her insanın bir yaşam amacı ve inandığı değerleri vardır. Bu amaç ve değerler, insanın hayatında aldığı tüm kararları derinden etkiler. Yapılan seçimler ise hayatta ne olduğumuzu belirler. Her insan temelde özgürdür: Her insan kim olursa olsun, seçme hakkına sahiptir.
ABD nin Seattle eyaletinde yaşayan 104'üncü yaşına başan Evely Kottman'a uzun ve sağlıklı yaşamın sırrı sorulduğunda " Herşeyin sırrı kendinizi olduğunuz gibi sevebilmek. Önceliklerinizi belirleyin, ailenizi yakininizda tutun. Kara günler için para biriktirin. Ve en önemlisi gülün " demiş . Ne kadar doğru !
Kişisel gelişim ülkemizde çok yeni bir kavramdır. Kişisel gelişim, belli güçler ve sahte teknikler ile karıştırılır. İnsanlar, her şeyde olduğu gibi kişisel gelişim tekniklerini öğrenerek kısa yoldan başarılı ve zengin olmak isterler. O nedenle, kişisel gelişimi de bir “hap formül” olarak düşünürler. Kişisel gelişimin, kaybedilen benliği bulmak için bir araç olduğunu öğrenemeden, bir süre sonra sıkılıp, pes ederler. Üniversitede ben de kişisel gelişim ile tanıştım. Kitap okuma alışkanlığı olmayan bir kişi olarak, almış olduğum eğitimler ve okuduğum kitaplar sayesinde, kendimi yeniden keşfetme imkanım oldu. Eğitim dünyasına hiçbir beklentim olmadan girdim, ancak hayat beni istemediğim ama mecbur kaldığım okullarda farklı alanlarda eğitimler aldım sonra da Bunları kesinlikle planlamadım, sadece karşıma çıkan fırsatları ve içimdeki potansiyeli gördüm. İnsanları sevmem, paylaşma konusunda içimdeki sonsuz tutku ve öğretmeyi sevmem ve durduramadığım öğrenme merakım, yoğun okul
tempoma rağmen, hobilerimi (eğitim, yazarlık ve koçluk) yapma fırsatı verdi. En büyük zenginliğim, bunların hepsini yapma lüksüm'dür.
Birçok insanın hayatına ışık tuttu. Benim de kendimi keşfetmemi sağladı.
4 sene önce arkadaşlarımın ısrarlarıyla sayesinde sosyal medya ile tanıştım. Sosyal medya, hem daha çok kişiye ulaşmamı sağladı, hem de birçok konuda kendimi geliştirmemi sağladı. Sosyal medya’ya önce güzel sözler paylaşarak başladım. Bazı günlerde ise içimden gelenleri paylaştım. Gördüklerimi, hissettiklerimi ve seyahatlerimi paylaşmaya başladım. Bir gün, aklıma hayatımda öğrendiğim ve içselleştirdiğim, “25 hayat felsefemi” paylaşma fikri geldi. Birkaç dakika içinde bu felsefeler  kelimelere döküldü. Bitirdiğimde, sanki sihirli bir el dokunmuştu.Sosyal Medya'da paylaştığımda hiç görmediğim kadar beğenen ve paylaşan oldu .  
Hayat , paylaşarak ve  dostlarla Güzel 



Tüm öğrendiklerim,
  
ve tecrübelerimden sizlerle paylaşacağım 25 Hayat Felsefemi oluşturdu:


1.  Sevmek; sahip olmak değildir
2.  Özür dilemek;- zayıflık değildir, tam tersi özgüven göstergesidir.
3.  Kibarlık ve Nezaket ; zayıflık değildir( görgüdür)
4.  Bilgi;  vizyon değildir
5.  Çok çalışmak; başarı değildir; akıllı ve odaklı çalışmaktır.
6.  Güç; başkalarını ezmek ve kullanmak değildir.
7.  Müzakere etmek; kazanmak değildir (ortak kazançtır)
8.  Alçak gönüllük; özgüven eksikliği değil, özsaygı ve özgüvendir
9.  Paylaşmak ve karşılıksız vermek ; insan sevgisi ve insan olmaktır
10. Ego; her insanda olan, yönetilmesi gereken güçtür.
11. Duygular; her insanda olan ve doğru yönetildiğinde dehalık, güç ve yaratıcılıktır.
12. Saygı göstermek, insan olmaktır.
13. Alay etmek veya dalga geçmek, güç değildir; tam tersi zayıflık ve komplekstir.
14. Gülmek ve Gülümsemek; mutluluk ve samimiyet göstergesidir.
15. İçten kahkaha atmak, kişinin kendisini sevmesi ve hayatından memnun olmasıdır.
16. Kendini tanımak, dünyayı tanımaktır
17. Kendini yönetmek, dünyayı yönetmektir
18. Dinlenmek, akıllı insanın düşünme zamanıdır
19. Etkili dinlemek, karşımızdaki insana değer vermektir
20. Spor yapmak, kendine değer vermektir
21. Kendini sevmek, başkalarını sevmektir
22. Arkadaş ile dost farkı; dost her zaman vardır, arkadaş iyi gününde vardır.
23. Mutluluk;  kendinden  100  %  beklentide  olmak,  diğer  insanlardan  ise  sıfır beklentide olmaktır
24. Zenginlik, azla yetinmek ve elinde olanla mutlu olmaktır.
25. Şükretmek; sahip olduklarının kıymetini bilmek ve takdir etmektir.
Sizlerden ricam, bu felsefeleri beğenirseniz, siz de çevrenizle ve sevdiklerinizle cömertçe paylaşın.

Bu vesile herkese sağlıklı, huzurlu, keyifli, bol kazançlı 2015 yılı dilerim..
Sevgi ve Saygılarımla, 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder